Dekarbonizace motoru

dekarbonizace

Co je dekarbonizace vodíkem?

Dekarbonizace motoru se provádí přístrojem, nazývaným dekarbonizér. Zařízení ze speciální směsi vody vytváří vodík, který se přidává k nasávanému vzduchu do motoru. Vzduch obohacený vodíkem má vyšší teplotu hoření, díky tomu se usazený karbon pálí a odchází spolu s výfukovými plyny, čímž vyčistí motor a jeho části. Usazeniny vznikají např. jízdou při nízkém výkonu, špatnou kvalitou paliva, nebo chybnými senzory. Tímto způsobem čistíme benzínové i dieselové motory.


Výhody dekarbonizace

Snížení spotřeby a emisí
Menší hlučnost
Zvýšení výkonu

O nás

Jsme autoservis specializovaný na opravy vozů Mazda a motorů VW T5 2,5 TDi. Jako novinku do našeho kraje přinášíme dekarbonizaci motorů vodíkem. Tato šetrná a ekologická metoda zajistí Vašemu vozu menší spotřebu, vyšší výkon a především delší životnost.

Doba vyčištění motoru a jeho součástí je závislá na objemu a trvá v rozmezí 60 – 120 minut. Více o tom, co všechno se při dekarbonizaci vyčistí, zjistíte níže.

Používáme kvalitní italský přístroj Oxy Master.

Do 50 km přijedeme k vám při počtu 3 a více vozů.


Co všechno vyčistíme

Procesem dekarbonizace vyčistíme motor a jeho části od karbonových usazenin a to vše bez nutnosti fyzického zásahu do motoru.

Dekarbonizace šetrně odstraňuje usazeniny nejen z filtru pevných částic a pístů, ale také ze svíček, lambda sondy, katalyzátoru, turbodmychadla, vstřikovačů a ventilů. Celý proces vodíkové dekarbonizace trvá v rozmezí 60 – 120 minut, podle obsahu motoru. Hlavní výhodou je, že není potřeba motor ani jeho části rozebírat.

Vstřikovače a ventily

Vstřikovače se postupem času zanášejí karbonem, který se vytváří při spalování paliva. Zanesení vstřikovačů má za následek snížení výkonu motoru a zvýšení spotřeby paliva. Výměna vstřikovačů je poměrně nákladná záležitost, proto doporučujeme dekarbonizaci provádět aspoň každých 50.000 km. Na zanášení má také vliv použité palivo. Doporučujeme používat kvalitní palivo, které má čistší přísady, tím dochází k lepšímu spalování a vstřikovače se tak méně zanášejí.

Moderní motory fungují na bázi přímého vstřikování paliva, kdy je palivo vstřikováno pod tlakem přímo do válce a tam se míchá se vzduchem. Tento způsob je efektivnější a snižuje tak spotřebu paliva. Na druhou stranu neprochází palivo sacími ventily, takže se ventily automaticky nečistí. Auto se zanesenými ventily nezobrazuje výstrahu na palubní desce a dokonce ani při diagnostice. 

Svíčky

Svíčky ve spalovacím motoru se zanášejí především jízdou při menších otáčkách, nebo popojížděním a jízdou na krátké vzdálenosti. Aby se svíčky samy čistili, je dobré se výše uvedenému způsobu jízdy vyhnout. Ne vždy je to však možné a tak se postupem času elektrody svíčky zanesou karbonovou usazeninou. Tímto dochází k menšímu jiskření a tím pádem i zápalu paliva, což má za následek zvýšení spotřeby paliva. 

Turbodmychadlo

Turbodmychadlo, zjednodušeně řečeno, dodává do motoru více vzduchu a tím zvyšuje jeho výkon. S postupem času dochází k opotřebení senzorů, které ovlivňují dodávání správného množství vzduchu a paliva do spalovacího prostoru. Z důvodu nesprávného množství vzduchu nebo paliva dochází v motoru k nesprávnému spalování a tím pádem k zanášení karbonových usazenin od vstřikovačů až po Turbodmychadlo. Oprava nebo výměna vadného turba je finančně velice náročná, pravidelnou dekarbonizací můžete těmto nechtěným nákladům předejít.

Lamda sonda

Lambda sonda je určena pro informování řídící jednotky o obsahu kyslíku ve výfukových plynech. Na základě těchto informací řídící jednotka vypočítává kolik paliva je potřeba vstřikovat do válců, aby byl zachován ideální poměr paliva a vzduchu. Sonda je umístěna před katalyzátorem a u některých vozů se umisťuje další sonda i za katalyzátor, která ověřuje funkčnost první sondy. Bezchybné fungování lambda sondy zásadně ovlivňuje spotřebu paliva. Kvůli znečištění se lambda sonda standardně vyměňuje při 100.000 – 150.000 km. Pravidelnou dekarbonizací dosáhneme prodloužení její životnosti a tím tak snižujeme náklady jak na provoz vozidla, tak na následný servis.

Katalyzátor

Katalyzátor se používá k snížení množství škodlivin výfukových plynů. V případě zanesení katalyzátoru přestává správně fungovat a je nutné jej vyměnit. Vodíková dekarbonizace dokáže katalyzátor efektivně a ekologicky vyčistit, čímž zvyšuje jeho životnost.

Filtr pevných částic

Filtr pevných částic odstraňuje velmi jemné prachové částečky obsažené ve výfukových plynech dieselových aut. Tímto procesem je dosaženo snížení emisí. Při nedostatečné regeneraci se filtr pevných částic zanáší, což snižuje jeho efektivitu. Jakmile přestane správně fungovat, je nutné jej vyměnit, což s sebou nese velké finanční náklady.

Písty a pístní kroužky

K usazování karbonu dochází i na pístech a pístních kroužcích. Děje se tak např. při nadměrném vstřikování paliva do spalovacího prostoru. Takto usazený karbon negativně ovlivňuje proces spalování a zároveň správný chod pístu ve válci.


Ceník

Cena dekarbonizace motoru je závislá na objemu motoru a míře znečištění.

Cena do 3.000 cm³
Cena do 5.000 cm³
Cena nad 5.000 cm³

Máte zájem o dekarbonizaci? Nechte nám kontakt.

Vyplňte formulář níže, ozveme se Vám zpátky a domluvíme s Vámi všechny detaily.

Pro více informací o zásadách zpracování osobních údajů klikněte zde